Στο 19ο πρακτικό Διοικητικού Συμβουλίου της 26ης Σεπτεμβρίου 2007 αποφασίσαμε ομόφωνα να ενημερώσουμε με επιστολή την Ένωση Γονέων του 7ου Διαμερίσματος, καθώς και όλους τους Συλλόγους Γονέων που υπάγονται σε αυτήν την Ένωση για την επιτακτική ανάγκη να εισαχθούν ως επιλογή των μαθητών τα μαθήματα των ισπανικών και των ιταλικών στα σχολεία, δημοτικά και γυμνάσια.
Παραθέτουμε το προ τριετίας σημείωμα του προέδρου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για την ανάγκη εισαγωγής δεύτερης ξένης γλώσσας στα σχολεία. Υπενθυμίζουμε ότι η δεύτερη ξένη γλώσσα εισήχθη στα δημοτικά το 2006.
Εισαγωγή Δεύτερης Ξένης Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ
Η πρώιμη εκμάθηση δεύτερης ξένης γλώσσας αποτελεί μία από τις προτεραιότητες της ευρωπαϊκής γλωσσικής πολιτικής, με βασικούς στόχους τη δημιουργική αξιοποίηση της πολυγλωσσίας και της πολυπολιτισμικότητας και τη διαμόρφωση ελεύθερα σκεπτόμενων Ευρωπαίων πολιτών.
Στο πλαίσιο αυτό, μία από τις δράσεις του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου είναι το «Πιλοτικό πρόγραμμα εισαγωγής δεύτερης ξένης γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση», με κύριους στόχους την αναβάθμιση της παρεχόμενης ξενόγλωσσης εκπαίδευσης, την αποτελεσματικότερη εκμάθηση των ξένων γλωσσών στο Δημόσιο Σχολείο και την απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων που συμβάλλουν στην προσωπική ανάπτυξη του μαθητή, καθώς και στην κοινωνική και επαγγελματική ένταξή του ως μελλοντικού πολίτη.
Το πρόγραμμα αυτό υλοποιείται κατά τα σχολικά έτη 2005-2006 και 2006-2007 και απευθύνεται σε 15.000 περίπου μαθητές στην Ε΄ και την ΣΤ΄ τάξη 219 Δημοτικών Σχολείων της χώρας.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο περιεχόμενο της διδασκαλίας της ξένης γλώσσας και στις μεθοδολογικές προσεγγίσεις, προκειμένου να ενεργοποιηθεί το ενδιαφέρον των μαθητών για το νέο πολιτισμό και τη νέα γλώσσα, ώστε σταδιακά να οδηγηθούν στην κατάκτησή της.
Για το λόγο αυτό έχουν συνταχθεί Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών για τη Γαλλική και τη Γερμανική Γλώσσα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, έχουν δοθεί οδηγίες διδασκαλίας και πραγματοποιούνται επιμορφωτικές διημερίδες, οι οποίες αποσκοπούν στο να δώσουν τη δυνατότητα στους διδάσκοντες να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους και να προσαρμόζουν τις παιδαγωγικές πρακτικές τους στην ηλικία, στο γνωστικό επίπεδο και στα ενδιαφέροντα των μαθητών τους.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΛΑΧΟΣ
Πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου
Ομότιμος Καθηγητής του Α.Π.Θ.
Το θέμα που μας απασχόλησε -και θα πρέπει να συνεχίσει να μας απασχολεί- είναι το γιατί η επιλογή αφορά μόνο στα γαλλικά και τα γερμανικά. Αρκεί να υπενθυμίσουμε ότι η Ισπανική είναι γλώσσα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που παράλληλα μιλιέται από περίπου 400 εκατομμύρια ανθρώπους σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της Γης. Μέχρι και στις ΗΠΑ είναι γνωστό πως είναι η δεύτερη επίσημη γλώσσα. Είναι η γλώσσα του θερβάντες, του Λόρκα, του Νερούδα, του Μπόρχες. Κι ακόμη, και πρέπει να το πούμε με έμφαση, είναι μια συγκριτικά εύκολη γλώσσα. Δεν χρειάζονται χρόνια και χρόνια για να αποκτήσει κανείς κάποια άνεση σε αυτήν. Όσο για την Ιταλική, επίσης θεωρούμε πως είναι απαραίτητη η εισαγωγή της. Η Ιταλία είναι μια χώρα με παραδοσιακές εμπορικές σχέσεις με την Ελλάδα, μια χώρα υποδοχής Ελλήνων φοιτητών και ακόμη μια χώρα όπου άνθησε ο πολιτισμός που δημιούργησε την Αναγέννηση.
Ζητούμε με έμφαση την εισαγωγή τεσσάρων γλωσσών προς επιλογή αντί για τις δύο που είναι σήμερα. Ο κόσμος μας αλλάζει, και αλλάζει με πολύ γοργά βήματα. Οι απαιτήσεις μεγαλώνουν και μόνο οι "πολίτες του κόσμου" μπορούν να μας κάνουν να ελπίζουμε σε ένα καλύτερο αύριο. Ζητούμε τη συνδρομή των γονέων σε μια προσπάθεια που και στον πλουραλισμό θα συμβάλλει, και θα δώσει τη θέση που τους αξίζει σε δυο γλώσσες που συνέβαλαν τα μέγιστα στην πολιτιστική πρόοδο της Ευρώπης.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
1 σχόλιο:
Και υπάρχουν πολλοί πτυχιούχοι αυτών των φιλολογιών που σίγουρα δεν μπορεί να είναι δεύτερης κατηγορίας!
Δημοσίευση σχολίου